Demo Day Internacional 2016 Start-Up Brasil

Start-Up Brasil realiza Demo Day Internacional 2016 junto a semana de eventos Apex-Brasil no Vale do Silício

Objetivo é promover o Brasil como destino de investimentos de capital empreendedor e apresentar startups brasileiras ao mercado norte-americano

A Agência Brasileira de Promoção de Exportações e Investimentos (Apex-Brasil) organiza, de 12 a 16 de setembro, a Brasil Week Silicon Valley, em São Francisco, Estados Unidos, com o objetivo de oferecer aos parceiros e investidores internacionais informações qualificadas sobre o ecossistema de capital empreendedor no Brasil, com suas peculiaridades, tendências e oportunidades.

 

Durante uma semana serão realizados quatro eventos onde o setor brasileiro de tecnologia será o destaque. O principal deles será o 3º Demo Day Apex-Brasil & Start-Up Brasil, no dia 12 de setembro, onde 11 startups brasileiras vão apresentar seus projetos a investidores norte-americanos. O encontro será realizado dentro do Tech Crunch Disrupt, conferência anual onde as startups de tecnologia lançam seus produtos e serviços a um público formado principalmente por investidores e pela mídia especializada.

1.     2Minds: (social-B2B) 30-day gamefied challenges to help people keep personal goals

2.     Ambievo: (clean-tech) contaminants remediation into natural by-products

3.     Aquarela: (big data) VORTX data analytics platform that is easier to use for business persons

4.     BemVendi: (commerce) co-branded app for Mary Kay-type direct sales agents; provides credit card processing, micropayments, insurance, etc.

5.     Bov Control: (agritech) data collection & analysis for small farmers and cattle growers (Start-Up Brasil)

6.     Chipus: (semiconductors) custom chip design with faster time-to-market

7.     Conpass: (SaaS-B2B) platform for customer on-boarding and support

8.     One Skin Technologies: (biotech) skin regeneration/repair based on stem cells; in vitro human skin

9.     Portal Telemedicina: (tele-medicine) remote diagnostics with AI to interpret exams (Start-Up Brasil)

10.  SciCrop: (agritech) big data analytics for optimizing farm crop yield

11.  Treinus: (fitness) custom training programs integrated into Garmin, Polar, TomTom (Start-Up Brasil)

 

Na semana anterior, as startups brasileiras – selecionadas pela Apex-Brasil e pelos programas Start-Up Brasil, do Ministério da Ciência, Tecnologia, Inovações e Comunicações (MCTIC) com gestão da Softex, e o Inovativa, do Ministério da Indústria, Comércio Exterior e Serviços (MDIC) – participam do Programa Catalyzer, uma missão de imersão no Vale do Silício. Na programação estão workshops com investidores, visitas a empresas da região, treinamento de apresentação de projetos e um curso de design thinking na Universidade da Califórnia em Berkeley.

 

A agenda da Brasil Week inclui ainda um evento de relacionamento com investidores em venture capital, aceleradoras, investidores-anjo e empresas brasileiras, realizado no dia 13 de setembro, em parceria com o fundo investidor RedPoint EVentures.  No dia 14, a Associação Brasileira de Private Equity & Venture Capital (ABVCAP) organiza reuniões privadas entre gestores de recursos brasileiros e investidores estrangeiros (fundos de pensão, seguradoras e family offices), e no dia 15, realiza o 4º Seminário Venture Capital in Brazil, com o objetivo de conectar fundos de investimentos brasileiros de venture capital e investidores estrangeiros.

 

Para encerrar a programação da Brasil Week, a Apex-Brasil participa de painel na conferência Brazil in the 21st Century, organizada pela Associação Bay Brazil, que nas últimas quatro edições reuniu empresários, investidores, representantes do governo e líderes do setor privado para discutir ciência, tecnologia, empreendedorismo e papel do Brasil na economia global.

 

“O Brasil é um celeiro de empresas nascentes inovadoras e vem atraindo a atenção dos investidores internacionais. Esse evento, realizado no Vale do Silício, um dos ecossistemas de TI mais vibrantes do mundo, nos permite apresentar o potencial de negócio de nossas startups. É também uma oportunidade para que elas possam compreender a importância de pensarem seus negócios de forma global para que possam ser bem-sucedidas em um mercado cada vez mais competitivo”, disse Maximiliano Martinhão, Secretário de Política de Informática (Sepin) do Ministério da Ciência, Tecnologia, Inovações e Comunicações (MCTIC).

 

“O Vale do Silício é o maior ecossistema de inovação do mundo e possui uma grande concentração de recursos em Venture Capital”, comenta o presidente da Apex-Brasil, Embaixador Roberto Jaguaribe. Segundo ele, o relacionamento com investidores estrangeiros requer tempo para ser construído e a Apex-Brasil tem trabalhado nisso. “Pela primeira vez, a Agência organiza eventos que eram realizados em datas distintas em uma semana chamada Brasil Week para mostrar positivamente, e de forma coordenada, o Brasil como um destino de recursos que oferece de oportunidades inovadoras e de qualidade”, completa.

 

A segunda edição da Brasil Week será realizada em São Paulo, em outubro, e o ponto alto será o Corporate Venture in Brasil, que vai reunir grandes corporações globais e nacionais interessadas em se relacionar com startups, fundos e aceleradoras envolvidos no ambiente de inovação e atração de investimentos.

As

Mais detalhes em http://brasilweeksv.apexbrasil.com.br/The Brazilian Trade and Investment Promotion Agency (Apex-Brasil) announced the agenda of events and speakers for ‘Brasil Week SV in Silicon Valley. The purpose of Brasil Week SV is to provide international partners and investors a comprehensive look at the latest trends and developments related to investments in the Brazilian venture capital ecosystem.

The week-long series, held September 12-16 at venues throughout Silicon Valley, kicks off with Demo Day hosted at TechCrunch on Pier 48 in San Francisco (Sept. 12). The week’s other events include a networking meeting promoted by Redpoint eVentures (Sept. 13), private meetings between global LPs and fund managers (Sept. 14), the Venture Capital in Brazil Forum, organized by ABVCAP (Brazilian Private Equity and Venture Capital Association) (Sept. 15), and the annual BayBrasil tech conference (Sept. 16). A complete agenda and registration links are posted at the Brasil Week SV events page.

The mission of Apex-Brasil is to promote Brazilian innovation abroad and attract international investment into strategic sectors of the economy. During Brasil Week SV the agency is helping to showcase 11 Brazilian start-up companies from some federal startups incentive programs. Several of these companies have already attracted significant funding from US investors. The startups include:

1.     2Minds: (social-B2B) 30-day gamefied challenges to help people keep personal goals

2.     Ambievo: (clean-tech) contaminants remediation into natural by-products

3.     Aquarela: (big data) VORTX data analytics platform that is easier to use for business persons

4.     BemVendi: (commerce) co-branded app for Mary Kay-type direct sales agents; provides credit card processing, micropayments, insurance, etc.

5.     Bov Control: (agritech) data collection & analysis for small farmers and cattle growers

6.     Chipus: (semiconductors) custom chip design with faster time-to-market

7.     Conpass: (SaaS-B2B) platform for customer on-boarding and support

8.     One Skin Technologies: (biotech) skin regeneration/repair based on stem cells; in vitro human skin

9.     Portal Telemedicina: (tele-medicine) remote diagnostics with AI to interpret exams

10.  SciCrop: (agritech) big data analytics for optimizing farm crop yield

11.  Treinus: (fitness) custom training programs integrated into Garmin, Polar, TomTom

 

These startups companies will be presenting their business milestones and market expansion strategies to a panel of U.S. investors at Apex-Brasil’s third annual International Demo Day. Interested entrepreneurs and investors can register to attend Demo Day, happening September 12th from 6:30-10:00pm, in San Francisco.

“Silicon Valley is the world’s largest innovation ecosystem and has a large concentration of venture capital resources,” said Ambassador Roberto Jaguaribe, president of Apex-Brasil, who has been building a relationship with foreign investors and Apex-Brasil for the last five years. “For the first time, the Agency brings together activities and partners in Brazil Week SV to show Brazil as a destination that offers innovative and quality opportunities, in a positive and coordinated initiative.”

The second edition of Brasil Week will be held in São Paulo, Brazil, in October. The highlight will be the Corporate Venture in Brazil, a three-day forum that serves as a bridge for foreign and Brazilian corporations to share best practices on Corporate Venturing and to connect with the Brazilian investment and innovation ecosystem. Last year’s edition had an audience of almost 600 participants. More than 20 international corporations attended, in addition to 50+ Brazilian corporations, many local VCs, angels, accelerators and tech parks.

Por |2017-08-09T14:02:31-03:00setembro 6th, 2016|Blog|Comentários desativados em Demo Day Internacional 2016 Start-Up Brasil

Share This Story, Choose Your Platform!

Demo Day Internacional 2016 Start-Up Brasil

Start-Up Brasil realiza Demo Day Internacional 2016 junto a semana de eventos Apex-Brasil no Vale do Silício

Objetivo é promover o Brasil como destino de investimentos de capital empreendedor e apresentar startups brasileiras ao mercado norte-americano

A Agência Brasileira de Promoção de Exportações e Investimentos (Apex-Brasil) organiza, de 12 a 16 de setembro, a Brasil Week Silicon Valley, em São Francisco, Estados Unidos, com o objetivo de oferecer aos parceiros e investidores internacionais informações qualificadas sobre o ecossistema de capital empreendedor no Brasil, com suas peculiaridades, tendências e oportunidades.

 

Durante uma semana serão realizados quatro eventos onde o setor brasileiro de tecnologia será o destaque. O principal deles será o 3º Demo Day Apex-Brasil & Start-Up Brasil, no dia 12 de setembro, onde 11 startups brasileiras vão apresentar seus projetos a investidores norte-americanos. O encontro será realizado dentro do Tech Crunch Disrupt, conferência anual onde as startups de tecnologia lançam seus produtos e serviços a um público formado principalmente por investidores e pela mídia especializada.

1.     2Minds: (social-B2B) 30-day gamefied challenges to help people keep personal goals

2.     Ambievo: (clean-tech) contaminants remediation into natural by-products

3.     Aquarela: (big data) VORTX data analytics platform that is easier to use for business persons

4.     BemVendi: (commerce) co-branded app for Mary Kay-type direct sales agents; provides credit card processing, micropayments, insurance, etc.

5.     Bov Control: (agritech) data collection & analysis for small farmers and cattle growers (Start-Up Brasil)

6.     Chipus: (semiconductors) custom chip design with faster time-to-market

7.     Conpass: (SaaS-B2B) platform for customer on-boarding and support

8.     One Skin Technologies: (biotech) skin regeneration/repair based on stem cells; in vitro human skin

9.     Portal Telemedicina: (tele-medicine) remote diagnostics with AI to interpret exams (Start-Up Brasil)

10.  SciCrop: (agritech) big data analytics for optimizing farm crop yield

11.  Treinus: (fitness) custom training programs integrated into Garmin, Polar, TomTom (Start-Up Brasil)

 

Na semana anterior, as startups brasileiras – selecionadas pela Apex-Brasil e pelos programas Start-Up Brasil, do Ministério da Ciência, Tecnologia, Inovações e Comunicações (MCTIC) com gestão da Softex, e o Inovativa, do Ministério da Indústria, Comércio Exterior e Serviços (MDIC) – participam do Programa Catalyzer, uma missão de imersão no Vale do Silício. Na programação estão workshops com investidores, visitas a empresas da região, treinamento de apresentação de projetos e um curso de design thinking na Universidade da Califórnia em Berkeley.

 

A agenda da Brasil Week inclui ainda um evento de relacionamento com investidores em venture capital, aceleradoras, investidores-anjo e empresas brasileiras, realizado no dia 13 de setembro, em parceria com o fundo investidor RedPoint EVentures.  No dia 14, a Associação Brasileira de Private Equity & Venture Capital (ABVCAP) organiza reuniões privadas entre gestores de recursos brasileiros e investidores estrangeiros (fundos de pensão, seguradoras e family offices), e no dia 15, realiza o 4º Seminário Venture Capital in Brazil, com o objetivo de conectar fundos de investimentos brasileiros de venture capital e investidores estrangeiros.

 

Para encerrar a programação da Brasil Week, a Apex-Brasil participa de painel na conferência Brazil in the 21st Century, organizada pela Associação Bay Brazil, que nas últimas quatro edições reuniu empresários, investidores, representantes do governo e líderes do setor privado para discutir ciência, tecnologia, empreendedorismo e papel do Brasil na economia global.

 

“O Brasil é um celeiro de empresas nascentes inovadoras e vem atraindo a atenção dos investidores internacionais. Esse evento, realizado no Vale do Silício, um dos ecossistemas de TI mais vibrantes do mundo, nos permite apresentar o potencial de negócio de nossas startups. É também uma oportunidade para que elas possam compreender a importância de pensarem seus negócios de forma global para que possam ser bem-sucedidas em um mercado cada vez mais competitivo”, disse Maximiliano Martinhão, Secretário de Política de Informática (Sepin) do Ministério da Ciência, Tecnologia, Inovações e Comunicações (MCTIC).

 

“O Vale do Silício é o maior ecossistema de inovação do mundo e possui uma grande concentração de recursos em Venture Capital”, comenta o presidente da Apex-Brasil, Embaixador Roberto Jaguaribe. Segundo ele, o relacionamento com investidores estrangeiros requer tempo para ser construído e a Apex-Brasil tem trabalhado nisso. “Pela primeira vez, a Agência organiza eventos que eram realizados em datas distintas em uma semana chamada Brasil Week para mostrar positivamente, e de forma coordenada, o Brasil como um destino de recursos que oferece de oportunidades inovadoras e de qualidade”, completa.

 

A segunda edição da Brasil Week será realizada em São Paulo, em outubro, e o ponto alto será o Corporate Venture in Brasil, que vai reunir grandes corporações globais e nacionais interessadas em se relacionar com startups, fundos e aceleradoras envolvidos no ambiente de inovação e atração de investimentos.

As

Mais detalhes em http://brasilweeksv.apexbrasil.com.br/The Brazilian Trade and Investment Promotion Agency (Apex-Brasil) announced the agenda of events and speakers for ‘Brasil Week SV in Silicon Valley. The purpose of Brasil Week SV is to provide international partners and investors a comprehensive look at the latest trends and developments related to investments in the Brazilian venture capital ecosystem.

The week-long series, held September 12-16 at venues throughout Silicon Valley, kicks off with Demo Day hosted at TechCrunch on Pier 48 in San Francisco (Sept. 12). The week’s other events include a networking meeting promoted by Redpoint eVentures (Sept. 13), private meetings between global LPs and fund managers (Sept. 14), the Venture Capital in Brazil Forum, organized by ABVCAP (Brazilian Private Equity and Venture Capital Association) (Sept. 15), and the annual BayBrasil tech conference (Sept. 16). A complete agenda and registration links are posted at the Brasil Week SV events page.

The mission of Apex-Brasil is to promote Brazilian innovation abroad and attract international investment into strategic sectors of the economy. During Brasil Week SV the agency is helping to showcase 11 Brazilian start-up companies from some federal startups incentive programs. Several of these companies have already attracted significant funding from US investors. The startups include:

1.     2Minds: (social-B2B) 30-day gamefied challenges to help people keep personal goals

2.     Ambievo: (clean-tech) contaminants remediation into natural by-products

3.     Aquarela: (big data) VORTX data analytics platform that is easier to use for business persons

4.     BemVendi: (commerce) co-branded app for Mary Kay-type direct sales agents; provides credit card processing, micropayments, insurance, etc.

5.     Bov Control: (agritech) data collection & analysis for small farmers and cattle growers

6.     Chipus: (semiconductors) custom chip design with faster time-to-market

7.     Conpass: (SaaS-B2B) platform for customer on-boarding and support

8.     One Skin Technologies: (biotech) skin regeneration/repair based on stem cells; in vitro human skin

9.     Portal Telemedicina: (tele-medicine) remote diagnostics with AI to interpret exams

10.  SciCrop: (agritech) big data analytics for optimizing farm crop yield

11.  Treinus: (fitness) custom training programs integrated into Garmin, Polar, TomTom

 

These startups companies will be presenting their business milestones and market expansion strategies to a panel of U.S. investors at Apex-Brasil’s third annual International Demo Day. Interested entrepreneurs and investors can register to attend Demo Day, happening September 12th from 6:30-10:00pm, in San Francisco.

“Silicon Valley is the world’s largest innovation ecosystem and has a large concentration of venture capital resources,” said Ambassador Roberto Jaguaribe, president of Apex-Brasil, who has been building a relationship with foreign investors and Apex-Brasil for the last five years. “For the first time, the Agency brings together activities and partners in Brazil Week SV to show Brazil as a destination that offers innovative and quality opportunities, in a positive and coordinated initiative.”

The second edition of Brasil Week will be held in São Paulo, Brazil, in October. The highlight will be the Corporate Venture in Brazil, a three-day forum that serves as a bridge for foreign and Brazilian corporations to share best practices on Corporate Venturing and to connect with the Brazilian investment and innovation ecosystem. Last year’s edition had an audience of almost 600 participants. More than 20 international corporations attended, in addition to 50+ Brazilian corporations, many local VCs, angels, accelerators and tech parks.

Por |2017-10-05T16:43:48-03:00setembro 6th, 2016|Blog, Uncategorized|Comentários desativados em Demo Day Internacional 2016 Start-Up Brasil

Share This Story, Choose Your Platform!

Ir ao Topo